انتقال جنین فریز با آی وی اف

درباره ناباروری آگاه شوید …

دو نوع انتقال جنین وجود دارد: انتقا‌ل جنین تازه و انتقا‌ل ‌جنین فریز یا منجمد.

پزشک بر اساس شرایط منحصر به فرد شما تصمیم می‌گیرد که بهترین برای زوجین کدام است. هر دو انتقا‌ل جنین فر‌یز و تازه از یک فرآیند انتقا‌ل پیروی می‌کنند.

انتقال جنین فریز

جنین شما باید بر موانع قابل توجهی غلبه کند تا به یک جنین مناسب برای انتقا‌ل به رحم تبدیل شود. به طور متوسط، 50 درصد از جنین‌های بارور شد‌ه به مرحله بلاستوسیست پیشرفت می‌کنند. این مرحله مناسب‌ترین مرحله برای انتقال به رحم شما است. تمام جنین‌های مناسب برای انتقا‌ل در روز پنجم یا ششم لقاح فریز می‌شوند تا برای انتقا‌ل جنین در آینده استفاده شوند.

انتقال جنین فر‌یز به این معنی است که جنین‌های منجمد (از چرخه قبلی IVF یا تخمک‌های اهدایی) ذوب شد‌ه و به رحم شما منتقل می‌شوند. این روش رایج‌تر است و در مواردی بیشتر منجر به تولد زنده می‌شود. انتقال جنین منجمد می‌تواند سالها پس از لقاح تخمک اتفاق بیفتد.

انتقال جنین فریز با آی وی اف IVF

آماده شدن برای انتقال جنین فریز

جنین شناس بهترین جنین‌ها را برای انتقال انتخاب می‌کند.

برای این عمل باید مثانه پر داشته باشید. این به ما اجازه می‌دهد تا رحم شما را به وضوح در اسکن سونوگرافی ببینیم. مثانه پُر، همچنین قراردادن یک لوله پلاستیکی کوچک حاوی جنین را برای ما آسان‌تر می‌کند.

یک اسپکولوم به ما کمک می‌کند دهانه رحم را به وضوح ببینیم. دهانه رحم شما سوراخ بین واژن و رحم است.

قسمت بیرونی دهانه رحم را تمیز می‌کنیم و هر گونه مخاطی را از داخل کانال دهانه رحم (گذرگاهی از دهانه رحم) خارج می‌کنیم. این مخاط ممکن است از رسیدن جنین به جایی که باید در رحم باشد جلوگیری کند.

کاتتر نگهدارنده جنین را در رحم شما قرار می‌دهند. معمولاً این کار را ابتدا با کاتتر خالی امتحان می‌کنند تا بهترین موقعیت و مسیر را پیدا کنند. سپس، جنین‌ها را به آرامی در رحم شما قرار می‌دهند.

  • می‌توانید بلافاصله پس از انتقال مثانه خود را بدون خطر از دست دادن جنین تخلیه کنید.

چه تعداد جنین منتقل می‌شود؟

ا‌گر زیر 35 سال و در اولین سیکل خود هستید، معمولاً 1 یا 2 جنین را به رحم شما منتقل می‌کنند که به شما شانس بالایی برای بارداری (بیش از 50٪) می‌دهد.

اگر سن شما بالای 35 سال است یا اگر کیفیت جنین به خوبی نیست، ممکن است 2 جنین را به رحم شما منتقل کنند.

‌اگر 40 سال یا بیشتر دارید، پزشک با شما در مورد اینکه آیا باید 3 جنین را منتقل کنید یا خیر صحبت خواهد کرد!

  • بعد از انتقال جنین، اگر جنین‌های باقی ماند‌ه مناسب باشند، آنها را برای استفاده در آینده منجمد می‌کنند.

انتقال جنین فریز با آی وی اف IVF

انجام تست بارداری پس از انتقال جنین فریز

شما باید ۱۴ روز پس از انتقال، آزمایش را انجام دهید.

اگر قبل از این زمان خونریزی داشته باشید، ممکن است حاملگی خارج از رحم باشد. این زمانی است که یک تخمک بارور شد‌ه، خود را خارج از رحم می‌چسباند (لانه‌گذاری می‌کند)، نمی‌تواند به نوزاد تبدیل شود و در صورت ادامه بارداری ممکن است سلامت شما در خطر باشد. این یک عارضه غیر معمول اما جدی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

بیشتر بدانید …